maandag 12 mei 2014

Ook goedemorgen klootzak

"Ook goedemorgen klootzak!" is wat ik de bestuurder van de truck die het me zojuist onmogelijk heeft gemaakt om uit mijn parkeervak te rijden toe roep.

Mijn kinderen zitten al in hun gordels en ik heb de motor net gestart, ik sta op het punt uit mijn parkeervak te rijden als de vrachtwagen van een beddenleverancier aan komt rijden. 
De niet zo beste man ziet overduidelijk mijn vriendelijke "mag ik er eerst even uit"-handgebaar maar negeert tot mijn stomme verbazing mijn aanwezigheid voor hij de truck midden op de weg en half voor mijn vak tot stilstand brengt. 

Even verwacht ik nog dat hij dichterbij de stoep wil parkeren, hij staat immers op de weg alsof het een tank is (zoals mijn vader zou zeggen, er had nog een vrachtwagen naast gekund als ie normaal had geparkeerd)
maar zijn koplampen doven en er stappen twee Sjakies op hun dooie gemakje uit.

Ik besluit uit te stappen om te vragen of ze hun auto even normaal neer kunnen zetten waarop ik van de bezorger toegesnauwd krijg dat het niet zo lang duurt.... Maar om 12 minuten voor half 9 heb ik geen tijd voor dingetjes die misschien wel iets langer duren dan "niet zo lang". 
Daarom doe ik het enige wat me op dat moment waardevol lijkt, gezien bij de klootzak toch het stukje inlevingsvermogen lijkt te ontbreken.

Ik scheld de klootzak even lekker uit en ik moet zeggen dat dat enorm oplucht. Uiteindelijk steek ik via de stoep en in zn achteruit door naar een alternatieve route en krijg ik de kids nét op tijd op school. Onderweg vraagt mijn dochter of je écht je groot rijbewijs bij een pakje bona kunt krijgen en is mijn andere dochter benieuwd waarom ik die meneer het lelijke woord van plasser toeriep. 

 Zoals ik al had verwacht; bij terugkomst staat de vrachtwagen er nog steeds. Is het erg onaardig als ik de klootzak van de dag de allerlangste file toewens op deze maandagmorgen? 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten